צרו קשר ב 050-961-7778,
או השאירו הודעה:
"Zoom In" - להתמקד באתגר ולמצוא פתרונות יעילים
מתודה ייחודית לאיסוף וניתוח ידע ונתונים במהירות וביעילות למגוון צרכים בארגון
בניהול המודרני אנו זקוקים יותר ויותר לשימוש בידע שנצבר, בנתונים ובניתוח נתונים כדי לקדם פיתוח מוצרים ושירותים, להבין צרכים, לפתור בעיות מורכבות בארגון ועוד...
למרות זאת אנו רואים כי במקרים רבים אין שימוש מושכל בנתונים ובידע הקיים וארגונים רבים (במיוחד במגזר הציבורי) נוטים להיצמד לקיים / להמציא מחדש את הגלגל או לבצע למידה שאיננה מספקת. עובדה זו נובעת ממספר אתגרים בשימוש מושכל בידע ונתונים:
-
לחץ מתמיד בניהול ובעבודה אשר מחייב את המנהלים והעובדים לעסוק ב"כיבוי שריפות". כך הדחוף דוחה את החשוב ושיש קושי רב במציאת זמן ותשומת לב ללמידה וניתוח (אשר תחסוך זמן בהמשך..).
-
איסוף ידע ונתונים דורש ידע מקצועי שאיננו מצוי בארגון או שהמנהל לא יכול להשקיע את משאבי הזמן הדרושים לכך. לכן יש צורך בקניית שירותי מחקר. ביצוע מחקר לרוב כרוך בעלות גבוהה לארגון ובמקרים רבים מנותק מהארגון וצרכיו. מחקר מקיף בנושא ספציפי לוקח זמן רב. ברוב המקרים האתגר העומד לפתחו של הארגון דורש תגובה מהירה יחסית. לכן מחקר לא ייתן את הפתרון.
-
הידע הקיים רב מאוד ויש קושי במיון וניתוח ידע זה
כיצד לנתח ידע ונתונים ביעילות ובמהירות להשגת תוצר אופטימאלי?
ב " "Zoom In" ההתמקדות היא באיזון בין הצרכים הניהוליים (מהירות, מחיר סביר והתמקדות בצורך ספציפי) לבין ניתוח ידע ונתונים באופן מקצועי.
ניתוח הידע והנתונים והשגת התוצר הדרוש מתבצע במספר שלבים:
-
לימוד מעמיק של הצורך של הארגון (לימוד זה מאפשר התמקדות בזיהוי הידע והנתונים הרלוונטיים)
-
איסוף ידע ונתונים – האיסוף מתבצע בשני שלבים (וכך ניתן לקצר ולהוזיל את התהליך):
א. חיפוש ראשוני בחומרים מקצועיים והתייעצות עם אנשי מקצוע בתחום הרלוונטי למיקוד הידע והנתונים הרלוונטיים – בשלב זה מתבצע תהליך של מיון וסינון המאפשר להגיע לידע ונתונים המתאימים ביותר לניתוח. כך תהליך איסוף הידע והנתונים מהיר יותר ופשוט יותר לניתוח.
ב. איסוף ידע ונתונים רלוונטיים. -
ניתוח הנתונים – מתודולוגיית ניתוח הנתונים מתפתחת ונבנית במקביל לכלל חלקי התהליך. המטרה היא לענות על צורך ספציפי ולכן הגמישות בשינוי המתודולוגיה "תוך כדי תנועה" מאפשרת חיסכון בזמן ויצירתיות בהשגת מטרות הפרויקט.
-
תוצר התהליך – הצורך של הארגון מוגדר בשלב הראשון והתוצר מוצג בצורה תמציתית ובהירה.
-
הטמעה – בכל תוצר מוצגת תכנית הטמעה.
למי מיועד כלי הניהול "zoom in"?
הכלי מיועד למגוון למטרות:
-
פיתוח שירותים חדשים (בחינת התכנות והשוואה למקומות אחרים)
-
בחינת צרכים
-
הערכת פרויקטים (בדגש על הערכה מעצבת)
-
כיוונים לפתרון בעיות מערכתיות ונקודתיות
-
בחינת חלופות ליישום מדיניות
ועוד...